Här är några av mina rosor, har man väl börjat skaffa några är det nog väldigt svårt att sluta skaffa fler.. man ska liksom ha ”den”…och ”den” och så bara…”den” också… men man vet att det kommer inte att räcka ändå… ;o)

 Myskrosen Ghislaine-de-Feligonde

 ros-ghislaine-de-feligonde.jpg 

trivs hos mig och blommar länge och väl med nyanser i gult, aprikos och rosa!

ros-variegata2.jpg   ros-new-dawn-narb.jpgros-new-dawn-narb.jpg

Centifolierosen Variegata blommar överdådigt!  Doftar…. – sommar…

   ros-scneewittchen.jpg     

Polyantarosen Schneewittchen – en vit ros,  fick jag av mina föräldrar i år, den har blommat fint i sommar! Knopparna är som små skulpturer…. här är en mer utslagen blomma..      

           ros-rhapsody-in-blue.jpg                                                                                            Rhapsody in blue är en modern buskros och ny för mig i år. Härligt lila! Svårt att fånga färgnyansen på kameralinsen men den är verkligen lila…

                                                                                                                                                                                ros-reine-victoria.jpg                        

Bourbonrosen Reine Victoria, lite svårflirtad –             

… och inte så blomvillig hos mig men jag förlåter henne för det ….

 ros-rosa-mundi2.jpg  

Gallicarosen Rosa Mundi, en storfavorit – blommar alltför kort några veckor men då är blomningen bra generös!    

Min zon ligger kring 3. Det beror lite på var i trädgården, skyddat läge och sådana saker påverkar ju! Men de här rosorna lyckas jag med i allafall – visst är de fina!