Husets lilla pärla har det blivit, mitt fina lilla uterum som min sambo efter mycket övertalning och många bedjande blickar byggde i ordning tillsammans med sin bror! Innan dess var det som ett enda stort gapande hål i huset på utsidan. Det var väl tänkt som en uteplats då man byggde det här huset, men vi tyckte inte det var mysigt att sitta där. Så vi bestämde oss för att bygga in det i huset som ett rum. Min sambo ville ju hellre ha de till ett ”riktigt” rum, medan jag såg framför mig ett litet uterum!! Jag är så glad och nöjd nu över detta ”mysrum” som jag ofta säger. Det är inte färdigt men jag stressar mig inte fram. Bland annat söker jag en säng, en svart smidessäng vill jag ha. Och hyllor på väggarna ska det bli! Fönstrena ska få spröjs. På vinter har jag tänkt försöka hålla ca 10-15 grader så jag kan ha växter som övervintrar där eftersom min matkällare inte längre räcker till ;o) Men med en jacka och kanske lite varm, go glögg kan man nog sitta där en stund även vintertid…

 

Dörren öppnar man i vardagsrummet…

Sett utifrån! Tidigare var det alltså inget rum utan mer som en öppen uteplats med en pelare i hörnet. Det såg mest konstigt ut, nu ser huset ”helt” ut. Nu i sommar ska vi måla det färdigt.

Här är en bild, rummet är ganska litet och lite svårfotgraferat. Upptäckte nu att en bild inte blev bra så jag får återkomma med fler och bättre bilder på hur det ser ut nu…. Rummet är helt vitmålat men jag har lämnat ”pelarna” i samma färg som huset är målat i. Tycker att det blev bra! I rummet har jag nu både grönsaker och blommor. Tomater och gyllenbär (längs väggarna), chili, melon samt Blomman för dagen (Stjärnvinda), lavendel, krukros och pelargoner…..

Mer bilder kommer….