Lustigt hur en del projekt har förmågan att växa sig mycket större än vad som var tänkt från början…. jag skulle göra en bättre rabattkant som skulle bli lättare att hålla fint då man klipper med gräsklipparen. Det blev en sådan kant… och en minidamm också….

 Först började jag gräva längst den befintliga rabatten och fortsatte sedan gräva… och gräva…..

 Här har jag lagt markduk och börjat hämta sten, jag tänkte först bara ha en plats med mycket sten för att det är fint så…. men….

 .. jag som gillar att gjuta med betong får idéer under arbetets gång. Det vore ju så fint med ett litet vattenblänk här… kan man inte gjuta en liten mini-mini damm?… jag lånade barnens sandlåda och byggde en kulle. På med betong och hönsnät som armerar och gör det hela mer hållbart!

 På med plast några dagar…

 Den uppsnyggade rabattkanten!

 Som fick en ”förlängning” med en liiiten minidamm…

 Det står en nyplanterad buske bredvid dammen som jag ska försöka hålla lite uppstammad. Det är en vit syrenhortensia.

  Jag blev nöjd! Jag ser det här från mitt uterum, så kanske man ser lite intressant djurliv därifrån om kvällarna?..