Häromdan gjorde jag och barnen muffins på blåbär som de hade plockat med pappa i skogen! De var sååå goda så nu måste jag dela med mig detta recept som jag hittade på den faaarliga sidan www.dagensmuffins.se

Jag använde pappersformar för amerikanska muffins som jag sedan ställde i en teflonform för muffins.

Ugn 225 grader 20 minuter för stora och 12 minuter för normalstora. Jag fyllde 9 formar till lite mer än hälften (så barnen orkar dom..) och hade dom inne i ugnen 15 minuter. Det blev jättebra!

50 gram smör

3 ägg

2 dl socker

1 dl mjölk

4 dl vetemjöl (jag tog 3 1/2 vetemjöl och 1/2 dl dinkelmjöl)

2 tsk bakpulver

4 dl blåbär

Smält smör. Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt smör och mjölk. Blanda mjöl och bakpulver och rör sedan allt tillsammans till en smaskig smet. Rör försiktigt i alla blåbär. Grädda! Ät och njut!