Tänkte lägga in lite bilder på vad som har blommat hos mig, än är det väl inte helt över även om det känns som det är på sluttampen snart…

 Min brokbladiga kaprifol! Så glad att den trivs så bra hos mig, den ska visst vara härdig i zon 1-2 men hos mig är det minst 3. Placerad i söderläge. Blommar lite senare än den vanliga kaprifolen. Knopparna är lila och blommorna går i ceriserosa, vitt och lite gult.

   Brokbladig rosenprakttry, en söt liten buske. Yes, jag gillar brokiga blad! Den här blommar tidigt på sommaren!

 När vi ändå är inne på brokigt… Brokig slide av något slag! Rosenslide tror jag det var..

 Hjärtklocka! Blommar under juli… Den brer ut sig, men ännu ingen ogräsvarning som jag hört ryktas om…

 Perenn mörkrosa stockros..

 

 

 

 

 

 

Den svartröda diton… Jag byter gärna frön om någon har andra färger (inte gul eller röd…) Vill gärna ha vit!