Ojoj, nu va de länge sen sist! Men ibland känns hösten så seg och man orkar bara med det man måste.. Men nu har ju solen tittat fram då och då, allt känns genast lättare då igen, tycker jag. Där ser man vad viktig solen är för oss! Jag gjorde en höstkrans i fredags, något ska man ju göra åt de mängder löv som täcker vår tomt nu. Det är ganska vackert så länge de skiftar i gulbruna nyanser!

Tror jag nämnt tidigare att jag skulle visa lite mosaikprojekt, i våras gjorde jag ett bord..

 

Här har jag slagit sönder kakelplattor i olika färgnyanser, tyvärr har jag ingen helbild, det är som ett till mindre bord under och den går i de gröna färgerna. På nästa bild visar jag en repris på ett bord jag gjorde förra året och där är en helbild på bordet. Bordet är från Ikea och kostade då under 200 pix!

Nu visar jag bilder på en betongkatt som jag köpte för några år sedan på Rusta. Den är ihålig så inte så farligt tung. Den var ljusgrå och smälte in i rabatten. Men så blev det några fula, stora fläckar – vet inte vad, så den var inte så kul att ha framme längre… Vad göra? Jo det fick bli mosaik…

  

Man tager vad man haver… olika färger på de mosaikbitar man har samt lite småsten… jag blev nöjd med den, den fick ”nytt liv”! Den känns lite höstlig också med sina färger, så på hösten får den stå på trappan. Annars gömmer den sig i någon rabatt nånstans!

 

 

 

 LOPPIS!

Ja, vad mera göra så här på hösten…. något som är roligt, tycker jag på helgerna, är att åka runt på de loppisar som finns på landsbygden häromkring! Har en kompis,  Camilla, gå in på hennes blog (se ”bloggar jag gärna besöker”) och titta där om ni gillar loppis och antikt – hon har verkligen öga för sånt! Och hon har gjort mig lite sugen också på att samla gamla pryttlar…. ajabaja Camilla!! ;o)

Här är några fynd jag gjort under hösten…

 Jag var egentligen inte ute efter ett så fint gammalt våffeljärn! men visst är det fint! Jag var så trött på min teflongrej som inte gör riktigt, goda gammeldags våfflor så jag tog barnen med mig och skulle åka och köpa ett gammalt med inlägg av järn. Och ”ramlar” över denna… som jag givetvis la beslag på! (Det blev gooooda våfflor!!)

 Den här brödlådan köpte jag faktiskt för många år sedan, men ville mest visa Camilla den för jag undrar om man ska måla om den? Som ni ser är den inte så kul… men jag tycker den är mysig, helt i plåt.

 Den här roliga sockerkaksformen hittade jag idag på ett loppis ute på landet. Visst har den kul form! På nästa bild ser man locket… är det någon som vet något om just den formen får ni gärna höra av er. Krukan tycker jag var söt!

 Med lock! 15 kronor kosta den… :o)

 

Nu ska jag visa mitt fynd från igår, ett loppis nära mitt hem, hade denna ljuvliga lilla möbelgrupp. Jag såg den vid ett annat tillfälle men kände mig lite tveksam då…. ska jag verkligen köpa den? Näh…. Sen har jag inte kunnat sluta fundera på den… så flera veckor senare åkte jag dit igen och den var kvar!! Lycka! Tog den direkt… 150 kr, men det var väl inte mycket för den? Den var mycket gammal sa ägaren..

Jag har ingen plats att ha den…. det var väl därför jag tvekade först. Så här har jag bara ställt upp den på en byrå i hallen för att fotografera den..

 Visst är den gullig, gruppen! Den vita färgen är skavd, den har varit röd från början, men det höjer bara charmen.. Synd att det inte fanns något bord till.. Nu får vi bygga om vårt eget hus så det här möblemanget passar in nånstans ;o)

 

 

 Avslutar inlägget med ett hjärta… av sten, småsten… Glöm inte att den som kanske verkar kall och hård kan behöva ett leende och ett vänligt ord! Det behövs så lite för att glädja andra människor! Man har inget att förlora på att försöka, men du kan vinna tusenfalt igen!

Må så gott! Vi ses! Zara