Hej!

Nu är jag tillbaks med ny kamera! Fy va tråkigt det har varit att vara utan, dessutom den mysiga årstiden vid jul då man vill föreviga lite stämningsfulla bilder! Men jag lägger in några i alla fall, för kanske finns det någon som vill se dom? eller bara jag! ;o)

Jag lägger även in några bilder på sitt senaste barnrums-projekt!

julgran-2008

Här är vår julgran! Som numera är nerplockad… ja den är fusk! Min sambo tål inte äkta vara, men tycker den här är fin! Tät och naturtrogen. Mitt pynt gick i vitt, silver och guld i år. Det där pianot skulle jag bra gärna vilja måla vitt! Men min sambo är inte riktigt med på noterna! Det är ett minne från hans morfar, det… Men han är under ”bearbetning”. Om inte vitt så nån annan färg… wait and see!

julstilleben

Litet stilleben! Skålarna hittade jag för några år sedan på Rusta i en konstig orangeröd färg. Det slog mig att jag kunde måla dom! Hade ju putsfärg hemma så det var bara att måla! hade julgodis i dessa… en gång… nu är det borta! Konstigt….

lackra-julkulor

rosa-anglarna De söta, små rosa änglarna! Ett pyssel-set från Panduro Hobby för några år sen!

en-i-zinkrukan1 Mitt uterum har oxå pyntats lite lagom….

 

zinkhjartan

koket-zinkhjartan Fina zinkhjärtan på metalltråd julpyntade med små polkagrisar!

vita-tomtar Några av de få tomtarna i mitt hus! Tycker de är mysiga!

vita-amaryllisar1 Amaryllisarna blommade inte till jul… men veckan efter slog de minsann ut!

fin-julkula Ny julgranskula för i år! Den var inte så billig. Men man kan ju köpa en varje år så får man ju några stycken till sist. Kan bli en kul tradition!

 

Här nedan visar jag ett litet projekt. Barnen tycker det är jättekul med sina utklädningskläder men när de lekt klart knölar de ner allt i en låda – där vi har allt. Kände att jag ville få upp dom på något. Sneglade på en hylla i barnens rum som knappt användes och tänkte att det kanske kunde bli något nytt?!

mask-gard-1 Här är baksidan. Det är en slags hylla från Ikea, den köps omålad och man har plastlådor i den.  Jag tog bort några pinnar…

mask-gard-2 Och så blev resultatet! Över har jag spikat dit en hylla, där hatten vilar. Så den finns inte från början.  Har små söta vita krusidull-konsoler under hyllan men de syns knappt på bilden.  Ska fixa krokar att ha på sidorna. Tycker de blev rätt bra!

Nu kliar det i bloggfingarna så vi ses nog snart igen!! Men nu är det lördagkväll och kanske en bra film på tv! Ha de! Zara

PS I dag sådde jag mina första fröer!! Några chili-sorter som jag bytt mig till! Kändes lite tidigt… men va sjutton! Med nytt uterum och lite extrabelsyning ska det väl gå?…