Vinter, vinter…

Visst är det vackert med all vit snö ute, förut hade vi bara grått och regn, regn… Men nu, kan det väl räcka? För jag längtar efter våren, det tror jag alla gör!

Så här såg min trädgård ut då det var som vackrast! Tankarna gick till filmen Dr Zhivago!

vinterbild1feb09

vinterbild2-feb09

vinterbild3-feb09

vinterbild4-feb09

Sagolikt vackert, tycker jag!

Inne har jag börjat att så lite, några chili, pelargoner, penseér mm…

Alla hjärtans dag 14 februari

hjartans-dag-rosor-ny-text

 

Har lekt lite med olika fotoprogram. Teknisk är jag verkligen inte, så det känns extra kul när man då lyckats! Den här gjorde jag i www.picnik.com

Man kan även få bilderna att se mycket gamla ut här… http://labs.wanokoto.jp/olds

oldphoto-rosor

Fint, eller? En bild från mitt uterum…

oldphoto-uterum

Som egentligen ser ut så här….

uterum-feb2

Härinne i mitt uterum övervintrar mina pelargoner, mitt fikon, frilandshibiskus mm och nu börjar det äntligen å spira av liv…

Ha en fortsatt skön helg! Zara