Införskaffade mig sådant här ”växthus” i mjukplast, dels tänkte jag att det vore en bra mellanlandning för plantor som ska tas ut snart och börja vänja sig vid uteklimatet. Mina tomater, flera chili och physalis har redan blommor och knoppar.  Så det känns som man vill få ut dom! Kanske något tidigt, jag tar inte ut alla på en gång så får jag se hur de tål det. Jag har läst ganska negativa kommentarer om detta växthus, mitt köpte jag på Lidl för 499 spänn. Det sägs att de kan blåsa sönder…(ja inte håller det för hårda vindar, har spänt fast det både i marken och i träden runtom, peppar peppar….) och att plasten kanske bara ”håller” en säsong. Ja ja, men jag testar det här nu får vi se. Förhoppningsvis får jag mitt lilla växthus i sommar, min sambo har lovat hjälpa mig men det kan ju ta lite tid inpå sommaren och till dess måste mina tomater och gurkor ha nånstans att bo!

Plastväxthus kartongbild

plastväxthus uppmont 1

När jag såg alla femhundrasjuttionio pinnar typ, så fick jag lite lätt ångest men det var otroligt enkelt. Alla pinnar är märkta med en bokstav och bruksanvisningen gick att förstå…. fantastico!

Plastväxthus M hjälper till

Till och med min lilla fyraåriga tjej kunde hjälpa till! ;o)

plastväxthus på plats

På plats! Inte är det Guds snyggaste skapelse, men den fyller förhoppningsvis sin funktion och står bara där tillfälligt! Ska bli spännande att testa, ska bära ut lite plantor där nu ikväll!

Ha de alla ”plant-nördar”! :o)  Zara