Hej!

Nu är det andra året i rad som jag ska vara med i traktens julmarknad. Varje gång har man väntat för länge och tycker egentligt det är svårt hinna med men samtidigt är det så skoj… för hur stressigt det än må vara med vardagsstressen så måste jag få lite utlopp för mitt kreativa behov och det känns lite som lugnande terapi trots allt..

Här kommer lite av det alster jag gjort men jag har mer på gång som jag inte hunnit fotografera..

DSC01661 Lite dekorationer i form av mini-julsockor, gammeldags-kängor..

DSC01654

Betongljusstake..

När jag gjorde den här, testade jag även att göra en ljusstake i betong- det finns ju sådana men ack så dyra! Så jag gjorde ett försök och det blev rätt bra för att vara första försöket, lite mycket luftbubblor som jag ska försöka minska till nästa försök…

DSC01658

DSC01659 Närbild på mönstret. Jag var lite för ivrigt med kameran så jag glömde slipa lite innan jag fotograferade…

Tanken är att jag ska hinna göra någon marshall-lykta i betong till marknaden men få se vad jag hinner med.. Jag tovar svampar också som ni kan se i ett tidigare inlägg och så gör jag tyg-strutar modell större också. Lite luffarslöjd ska jag försöka med också.

Återkommer med fler bilder när jag börjar bli färdig med alla olika saker!

Må så gott!  Zara